8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου

30
Μάι
2023

Φιλοσοφώντας… Μια περιήγηση στις ηθικές αξίες 2

no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.

«Φιλοσοφώντας… Μια περιήγηση στις ηθικές αξίες 2»

 

8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου Σχολικό έτος: 2022-2023

 Ονοματεπώνυμο Συντονιστή/τριαςΣκουτέλη Νεκταρία ΠΕ02

Ονοματεπώνυμα Συμμετεχόντων/ουσών Εκπαιδευτικών στην Παιδαγωγική Ομάδα Δανάσκος Φώτιος ΠΕ04

Δομή

1.Εισαγωγή

Το  πρόγραμμα είχε ως σκοπό:

•να έρθουν σε επαφή με την αρχαία Ελληνική φιλοσοφία και διανόηση που αποτελεί την βάση των σύγχρονων Ευρωπαϊκών αξιών, μέσω του έργου σημαντικών Ελλήνων φιλοσόφων

•να γνωρίσουν, με διδασκαλία προσαρμοσμένη στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες, σημαντικά κτίρια της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών, όπως είχε διαμορφωθεί κατά τους  Κλασικούς χρόνους του 5ου αιώνα π.Χ. και είχε εδραιωθεί ως το πολιτικό και κοινωνικό κέντρο της πόλης των Αθηνών αλλά και όλου του τότε γνωστού κόσμου

•να αποκτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν αξίες, να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές συμβατές με τη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών και να αποκτήσουν Δημοκρατική συνείδηση

•να έρθουν σε επαφή με μαθητές από σχολεία της Ευρώπης, που εντρυφούν στον αρχαίο Ελληνικό φιλοσοφικό στοχασμό

(στην Εισαγωγή μπορείτε να γράψετε πώς επελέγη το θέμα σας, πώς προχώρησε το πρόγραμμα, προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν και πώς αντιμετωπίστηκαν, κ.λπ.)

2.Στοιχεία υλοποίησης του προγράμματος:

βαθμίδα εκπαίδευσης,Γ γυμνασίου αριθμός μαθητών15,χρονολογία εφαρμογής 2023, διάρκεια εφαρμογής7 μηνες

3.Στόχοι

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες, να έρθουν σε επαφή με την αρχαία Ελληνική φιλοσοφία και διανόηση που αποτελεί την βάση των σύγχρονων Ευρωπαϊκών αξιών, να γνωρίσουν και να επεξεργαστούν το έργο σημαντικών Ελλήνων φιλοσόφων (Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Δημόκριτου, Ηράκλειτου, Παρμενίδη κ. άλλων), και παράλληλα να γνωρίσουν σημαντικά κτίρια της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών που βρίσκεται στους πρόποδες του λόφου της Ακροπόλεως.

Συγκεκριμένα, ο χώρος που εκτυλίσσεται το πρόγραμμα, είναι η αρχαία Αγορά των Αθηνών, όπως είχε διαμορφωθεί κατά τους Κλασικούς χρόνους του 5ου αιώνα π.Χ. και είχε εδραιωθεί ως το πολιτικό και κοινωνικό κέντρο της πόλης

4.Μεθοδολογία

Κάθε ομάδα, ανέλαβε να αναζητήσει στο διαδίκτυο ή στα σχολικά εγχειρίδια, πληροφορίες σχετικές με τοκάθε φύλλο εργασίας και το αντικείμενο που επέλεξε να ασχοληθεί (Αρχαίος Έλληνας Φιλόσοφος ή κτίριοστην Αρχαία Αγορά των Αθηνών). ΚΟΜΒΟΣ ΟΔΥΣΣΕΥΣ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, «Ψηφιακή Συλλογή Εικονικής Πραγματικότητας: Αρχαία Αγορά των Αθηνών» , Οι σημαντικότεροι Φιλόσοφοι όλων των εποχών παρουσιάζονται μέσα από την εκπομπή «Animated…Φιλόσοφοι» της Δημόσιας Τηλεόρασης ΕΡΤ3, ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ “ΗΛΙΟΥ” | “ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΠΝΕΥΜΑ” | ΤΟΜΟΣ ΕΝΑΣ

5.Διδακτικό ή άλλο σχετικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε και πώς χρησιμοποιήθηκε

Δόθηκε λοιπόν η παρακάτω προτεινόμενη βιβλιογραφία για αναζήτηση πληροφοριών, προς συμπλήρωση των φύλλων εργασίας, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας:

ΚΟΜΒΟΣ ΟΔΥΣΣΕΥΣ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, «Ψηφιακή Συλλογή Εικονικής Πραγματικότητας: Αρχαία Αγορά των Αθηνών» ,

Οι σημαντικότεροι Φιλόσοφοι όλων των εποχών παρουσιάζονται μέσα από την εκπομπή «Animated…Φιλόσοφοι» της Δημόσιας Τηλεόρασης ΕΡΤ3,

ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ “ΗΛΙΟΥ” | “ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΠΝΕΥΜΑ” | ΤΟΜΟΣ ΕΝΑΣ

Σχολικό εγχειρίδιο:  ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

6.Σχεδιασμός / Οργάνωση/ Υλοποίηση / Παρουσίαση των δραστηριοτήτων– διάχυση αποτελεσμάτων (προετοιμασία, υλοποίηση, ολοκλήρωση κτλ.)

Παρουσίαση των εργασιών των μαθητών σε ημερίδες, συνέδρια, εκπαιδευτικές συναντήσεις

Δημιουργία επιτραπέζιων  παιχνιδιών

7.Εκπαιδευτικές Επισκέψεις / Συνεργασίες με Φορείς/ μαθησιακά οφέλη από αυτές

 Επίσκεψη των μαθητών στους χώρους που έδρασαν οι σπουδαίοι Αθηναίοι φιλόσοφοι Πλάτων, Αριστοτέλης Επίσκεψη στην αρχαία αγορά των Αθηνών

  • Συνεργασία και επίσκεψη στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ:

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΑ ΑΕΠ: Πατήστε ΕΔΩ

  • Share :