8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου

22
Ιούν
2022

KA122 ALTDELETE – ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΩΜΗ/ΤΙΒΟΛΙ

no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΗ ΡΩΜΗ/ΤΙΒΟΛΙ

Η μεγαλύτερη πρόκληση στην οργάνωση της μετακίνησης των μαθητών/τριών μας στην Ιταλία ήταν η επιλογή των παιδιών. Επιθυμία μας ήταν, όσο αυτό ήταν εφικτό, να μην νιώσει κανένα παιδί ότι αδικήθηκε και αποκλείστηκε από τη διαδικασία για λόγους αδιευκρίνιστους.  Σύμφωνα με όσα είχαμε υποβάλει στην αίτησή μας η επιλογή των μαθητών θα έπρεπε να γίνει από την β΄ και γ΄ γυμνασίου. Ο λόγος που επιλέξαμε αυτές τις δύο τάξεις ήταν γιατί θεωρήσαμε ότι θα ήταν καλό να γνωρίζουμε τα παιδιά, επιδόσεις – συμπεριφορές – επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας και κυρίως να έχουμε τη συμμετοχή τους σε διάφορες δράσεις του σχολείου (περιβαλλοντικά – πολιτιστικά προγράμματα κλπ) γεγονός που δείχνει την επιθυμία τους να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους, να αποκτήσουν καινούργιες γνώσεις και να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της γνώσης αυτής μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Προωθήσαμε λοιπόν στους γονείς όλης της β΄ και γ΄ γυμνασίου μια φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την συμμετοχή των μαθητών στην εν λόγω δράση και επισυνάψαμε και ένα ερωτηματολόγιο για τους μαθητές όπου θα έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν τα ίδια. 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ & ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ : ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ -_Υπεύθυνη Δήλωση

Είχαμε 40 συμμετοχές για 20 θέσεις. Έτσι ακολουθήσαμε την μοριοδότηση με βάση τα κριτήρια που  ανακοινώθηκαν στην προηγούμενη επιστολή και επιλέξαμε 11 μαθητες/τριες από την γ γυμνασίου και 9 από τη β γυμνασίου. Υπήρχε και μια περίπτωση ισοβαθμίας και εκεί έγινε κλήρωση. Στη συνέχεια ενημερώσαμε με επιστολές τόσο τους γονείς που θα συμμετείχαν στη δράση , όσο και τους μη συμμετέχοντες:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 

Αφού επιλέχθηκε λοιπόν η ομάδα ενημερώθηκε για το ακριβές περιεχόμενο του προγράμματος, τη σημασία του καθώς και τις υποχρεώσεις τους απέναντι σε αυτό…  κι έτσι άρχισε η προετοιμασία της μετακίνησης δουλεύοντας στο πρόγραμμα. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν logos του προγράμματος και επέλεξαν το πιο αντιπροσωπευτικό. Προετοίμασαν ένα «παιχνίδι / οδηγό πλοήγησης» στη Ιταλία.

Το Booklet – Παιχνίδι που προετοίμασαν: BOOKLET -LOGOS- ΟΙ ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Επίσης, επικοινώνησαν και γνωρίστηκαν με τη χρήση των εργαλείων του eTwinning με τους μαθητές/τριες του Ιταλικού σχολείου και τον καθηγητή τους .

Αφού τελειοποιήσαμε το πρόγραμμα τις εκδρομής μας και φτιάξαμε λίστες  με το τι θα χρειαστούμε:

Επιλέξαμε την εμφάνισή μας , φτιάξαμε τις κονκάρδες μας και φύγαμε…!!!

Εφτά υπέροχες μέρες!!! Εφτά μέρες γεμάτες εικόνες, γνώσεις, δράσεις , γνωριμίες…!

Το πιο σημαντικό και πολύτιμο κομμάτι τους οι πέντε μέρες που περάσαμε στο σχολέιο LICEO SCIENTIFICO SPALLANZANI. Μέρες γεμάτες συνεργασία, ανταλλαγή καλών πρακτικών, μαθημάτων, συζητήσεων, εκδρομών και γεύματων.

Στα πλαίσια της τυπικής διδασκαλίας παρακολουθήσαμε στο σχολείο υποδοχής μαθήματα σε Γεωλογία, Ιστορία, Λογοτεχνία κλπ. χρησιμοποιώντας την Αγγλική γλώσσα. Δουλέψαμε με τη  μέθοδο CLIL- που χρησιμοποιείται σε αυτό το σχολείο με επιτυχία. Ωστόσο επειδή η φιλοσοφία όλου αυτού του προγράμματος ήταν να βιώσουμε και να εξοικειωθούμε και με την μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση κάναμε διάφορες δραστηριότητες εντός και εκτός του σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών και από τις δύο χώρες. Αρχικά, οι Ιταλοί μαθητές, σε ρόλο ξεναγού  μας ξεναγήσαν στο μουσείο του σχολείου που τα εκθέματά του είναι προσαρμοσμένα στο εκπαιδευτικό και μαθησιακό επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.  Παράλληλα,  πραγματοποιήσαμε επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής της Ρώμης, όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων  συνειδητοποιήσαν από κοινού την κοινή ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά και πόσο οι δυο χώρες συνέβαλαν στη διαμόρφωση της. Επιπλέον, κατά την επίσκεψη στην Έπαυλη του Αδριανού μεικτές ομάδες μαθητών  χρησιμοποιήσαν συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο ως εργαλείο για να εκτιμήσουν τις γνώσεις των επισκεπτών σχετικά με την ταυτότητα του Αδριανού και τα έργα του τόσο στην Ρώμη όσο και στην Ελλάδα (ldentity Game): Identity Game   Πραγματοποίησαμε από κοινού περιβαλλοντική εξόρμηση στο Riserva natural di Monte Catilli, όπου οι μαθητές έμαθαν πληροφορίες για την προστατευόμενη περιοχή στο Τίβολι. Τέλος, οργανώσαμε ένα φεστιβάλ όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί και των δύο χωρών γευτήκαμε αντιπροσωπευτικά φαγητά και ανταλλάξαμε πληροφορίες για την καθημερινότητα μας ,συνδέοντας έτσι τη σχολική γνώση με το άνοιγμα του σχολείου προς τα έξω.

Προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις κοινές δράσεις, εμπειρίες και την συνεργασία των δύο σχολείων σε ένα βίντεο: Οι δράσεις των δύο σχολέιων στο Τίβολι.

Καθημερινά πριν κοιμηθούμε – μετά το υπέροχο γεύμα της ημέρας- σε έναν χώρο που μας παραχώρησε το ξενοδοχείο ( για να μην ενοχλούμε και του άλλους ενοίκους…) η κάθε ομάδα κατέγραφε στο ημερολόγιο της ημέρας- ένα συνεργατικό έγγραφο με τις λέξεις που σηματοδοτούσαν την κάθε μέρα και αντίστοιχες φωτογραφίες. Έτσι για να μη τυχόν ξεχάσουμε κάτι στην πορεία…

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ο ενθουσιασμός και η δημιουργικότητα ήταν τόσο μεγάλη που οι μαθητές σκαρφίστηκαν βίντεο με memes και επίσης κατέγραφαν χιουμοριστικά την ημέρα μας μέσα από stand up comedy.

Τα βίντεο μας:

Και όλη αυτή η μοναδική εμπειρία έγινε μια προσπάθεια να καταγραφεί σε μία παρουσίαση που έγινε από όλους μας – μαθητές και καθηγητές:

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΩΜΗ ΤΙΒΟΛΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Αλλά και όταν επιστρέψαμε υποσχεθήκαμε να μην χάσουμε την επαφή με τους φίλους που δημιουργήσαμε…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιατί εμπειρίες σαν κι αυτή, ένα πρόγραμμα Erasmus+ δημιουργεί σχέσεις ζωής!!!

  • Share :