KA122 AltDelete -ΤΟ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.
Προπαρασκευαστικό μέρος
Στις 23 Μαρτίου τρεις από τους καθηγητές της υπευθυνης παιδαγωγικής ομάδας μετακινηθήκαμε στο Τίβολι και τη Ρώμη για να κάνουμε επιτόπια έρευνα και να στήσουμε το πρόγραμμα της μετακίνησης. Αρχικά επισκεφτήκαμε το σχολείο LICEO SCIENTIFICO SPALLANZANI – με το οποιό θα συνεργαζόμασταν- γνωριστήκαμε με τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς και οργανώσαμε τις δράσεις των σχολείων. Το ίδιο κάνανε και με το ξενοδοχείο και τα αξιοθέατα στις δύο πόλεις.
Σχολείο φιλοξενίας: LICEO SCIENTIFICO SPALLANZANI
Η επαφή μας με το σχολείο φιλοξενίας προϋπήρχε του προγράμματος. Η γνωριμία ενός από τους συναδέλφους μας με έναν καθηγητή από το Ιταλικό σχολείο στο CRL School Γεωεπιστημόνων στη Ναύπακτο ήταν η απαρχή μιας συνεργασίας και αδελφοποίησης των δύο σχολείων. Μέσω της συνεργασίας και της αδελφοποίησης αντιληφθήκαμε ότι το σχολείο αυτό εφαρμόζει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας (μάθηση βάσει έργου ή εργασιών, CLIL) έχει εργαστήρια φυσικής, χημείας και βιολογίας πλήρως εξοπλισμένα και διαθέσιμα στους μαθητες/-τριες και έχει εγκατεστημένο σεισμογράφο στο χώρο του σχολείου όπου μελετώνται τα στοιχεία που συλλέγονται. Κρίναμε λοιπόν ότι όλα αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και για εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους μαθητές μας. Επίσης, η περιοχή στην οποία βρίσκεται το σχολείο (Tivoli) έχει άμεση σχέση με τον Αδριανό (Villa Adriana) καθώς και με το υδάτινο στοιχείο (ποταμός Ανιένε) τα οποία ήταν αντικείμενα μελέτης περιβαλλοντικού προγράμματος και προγράμματος Erasmus του σχολείου μας. Αξίζει δε να αναφέρουμε ότι η καλή συνεργασία των μαθητών/-τριών μας με τους Ιταλούς μαθητές σε ένα κοινό πρόγραμμα eTwinning μαζί με όλα όσα προαναφέρθηκαν μας ώθησαν στο να υποβάλλουμε το αίτημά μας για να γίνει το LICEO SCIENTIFICO SPALLANZANI το σχολείο που θα μας φιλοξενήσει στην Ιταλία.
Η προπαρασκευαστική επίσκεψη στο Τίβολι και την Ρώμη κρίθηκε αναγκαία για την έναρξη συνεργασίας με το νέο σχολείο και την καλύτερη οργάνωση του προγράμματος.
Το γεγονός ότι ήταν η πρώτη φορά που το σχολείο μας θα πραγματοποιούσε κινητικότητα μαθητών στο εξωτερικό στα πλαίσια του Erasmus+ ήταν αρκετό για να υπάρχει ανησυχία για το πως θα οργανωθεί η μετακίνηση. Οι στόχοι που είχαμε θέσει ήταν σαφείς και το σχολείο που θα μας φιλοξενούσε μας ήταν μεν γνωστό λόγω της αδελφοποίησης, η παρουσία μας όμως εκεί κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να γνωρίσουμε το προσωπικό και να οργανώσουμε τις δραστηριότητες από κοινού. Ταυτόχρονα, η επιδίωξή μας να συνδέσουμε ένα προηγούμενο περιβαλλοντικό–πολιτιστικό πρόγραμμα σχετικό με τον Αδριανό ήταν μια πρόκληση που έπρεπε να ελέγξουμε αν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε ημέρες εορτασμού της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας και την ημέρα της αργίας κι έτσι η όποια αναστάτωση στο ωρολόγιο πρόγραμμα έγινε για μια μόνο ημέρα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης γνωριστήκαμε με την διοίκηση του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς με τους οποίους θα συνεργαζόμασταν. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, είδαμε τα εργαστήρια και το μουσείο Γεωεπιστημών που στεγάζεται στο κτήριο, μιλήσαμε με τους εκπαιδευτικούς και ακούσαμε με μεγάλη προσοχή τους τρόπους διδασκαλίας που ακολουθούν και παρακολουθήσαμε κάποια μαθήματα. Συμφωνήσαμε για τις δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν στα εργαστήρια και την ξενάγηση στο μουσείο. Γνωρίσαμε την ομάδα των Ιταλών μαθητών που είχαν επιλεγεί από τους καθηγητές τους και θα συνεργάζονταν με τους μαθητές μας και μιλήσαμε μαζί τους για τα ενδιαφέροντά τους. Βεβαιωθήκαμε για την ευχέρεια χρήσης της αγγλικής γλώσσας από όλους, ικανότητα που θα εξασφάλιζε την άνετη συνεργασία.
Επίσης, επισκεφτήκαμε σημεία περιβαλλοντικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος στο Τίβολι (Βίλλα Αντριάνα – Βίλλα Γρηγοριάνα – Βίλλα ντ’ Έστε) και βεβαιωθήκαμε για τη διαθεσιμότητά τους τις ημέρες της επίσκεψης με τους μαθητές. Μεταβήκαμε στη Ρώμη, επισκεφτήκαμε το Ναό του Αδριανού και παρακολουθήσαμε ένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για την Ρώμη (αρχαία και σύγχρονη), ενημερωθήκαμε για ημέρες και ώρες προβολής και τη δυνατότητα παρακολούθησης στην Αγγλική γλώσσα και εντάξαμε και αυτήν την επίσκεψή όπως και άλλες (Πάνθεον, Καστέλ Σαν Άντζελο κλπ), στο πρόγραμμα μας μέσα στα πλαίσια μελέτης του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Αδριανού.
Με την ολοκλήρωση της επίσκεψής μας δεν υπήρχε πλέον ανησυχία για την μετακίνηση των μαθητών. Οι δραστηριότητες τόσο εντός του σχολείου όσο και εκτός αυτού είχαν οργανωθεί και γνωρίζαμε ότι η συνεργασία των δύο ομάδων μαθητών/-τριων των δύο σχολείων ήταν εφικτή.
Κι επειδή μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις δείτε το video από την επίσκεψη μας.
Όπως είδατε μάθαμε τι θα τους μάθουμε… και γυρίσαμε…
Επόμενο βήμα το ταξίδι…