8ο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις

13
Φεβ
2020

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019-2020

no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020

 

  1. ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ CERN – « ΜΙΑ ΔΕΣΜΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2020»

BEAMLINE FOR SCHOOLS 2020 (BL4S)

Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός «Μία δέσμη για τα σχολεία» που διοργανώνει ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την  πυρηνική  έρευνα CERN . Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος προσφέρει σε μαθητές σχολείων την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πραγματικά πειράματα σε ένα πραγματικό ερευνητικό κέντρο.

Το σχολείο μας για πρώτη φορά φέτος , το σχολικό έτος 2019-2020, παίρνει μέρος στο μαθητικό διαγωνισμό «Μία δέσμη για τα σχολεία», με μία ομάδα 11 μαθητών από την Α, τη Β ,ακόμα και τη Γ Λυκείου. Καλούνται να σκεφτούν ένα απλό , δημιουργικό πείραμα και να το υποβάλουν για κρίση στην επιστημονική επιτροπή του CERN.

Βραβείο;

Ένα ταξίδι  στις εγκαταστάσεις του DESY,στο συνεργαζόμενο με το CERN ερευνητικό κέντρο στο Αμβούργο (λόγω των εργασιών συντήρησης του LHC) για να πραγματοποιήσουν το πείραμά τους με την καθοδήγηση Φυσικών, μηχανικών και ειδικών στην ανάλυση δεδομένων ερευνητών του εργαστηρίου.

Θα υπάρχουν και επιπλέον βραβεία για τις καλύτερες ομάδες και πιστοποιητικά συμμετοχής για όλες τις συμμετοχές.

Περισσότερες πληροφορίες δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του  διαγωνισμού

https://beamlineforschools.cern/bl4s-competition/about

Υπεύθυνοι καθηγητές :

κ. Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου Φυσικός ,  κ. Φώτιος ΔανάσκοςΓεωλόγος

 

2. ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

Προκειμένου να ενισχυθεί η γνώση σχετικά με τους κινδύνους και τα συναφή προληπτικά μέτρα μεταξύ των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα διοργανωθεί μια Ολυμπιάδα για τους Φυσικούς και Τεχνολογικούς Κινδύνους τον Φεβρουάριο του 2020 υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας Μεγάλων Κινδύνων (EUR-OPA) του συμβουλίου της Ευρώπης, μια πλατφόρμα συνεργασίας μεταξύ 25 χωρών της Ευρώπης και του Νότου της Μεσογείου στον τομέα της πρόληψης και ετοιμότητας σε καταστροφές από το 1987.

Η Ολυμπιάδα θα αποτελείται από διαγωνισμό στο διαδίκτυο. Θα είναι ανοιχτό κυρίως σε όλες τις κατηγορίες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των 25 κρατών μελών της συμφωνίας.

Το Quiz θα βασιστεί στο περιεχόμενο του BeSafeNet.net, μιας δικτυακής πύλης για την ευαισθητοποίηση σε θέματα κινδύνου που προωθεί η συμφωνία EUR-OPA και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Πολιτική Άμυνα.

Με βάση τα αντίστοιχα πεδία εμπειρογνωμοσύνης των αντίστοιχων κέντρων (σεισμοί, κατολισθήσεις, πλημμύρες, πυρηνικά ατυχήματα κ.λπ.), παρέχει αξιόπιστο εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τους διάφορους φυσικούς ή τεχνολογικούς  κινδύνους και την ετοιμότητα αντιμετώπισής τους.

Το σχολείο μας, με γνώμονα την ευαισθησία για την πρόληψη των καταστροφών και την ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών μας για την αντιμετώπιση των κινδύνων, συμμετέχει στο διαγωνισμό για 2η συνεχόμενη σχολική χρονιά και με δύο ομάδες αυτή τη φορά.

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της Ολυμπιάδας:

http://www.besafenet.net/el-gr/olympiad

Υπεύθυνοι καθηγητές :

κ. Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου Φυσικός ,  κ. Φώτιος Δανάσκος Γεωλόγος

 

3. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ

NAMAZUCONTEST

Ένας διαγωνισμός Αστρονομίας και Γεωλογίας μαζί, που διοργανώνεται από το πανεπιστήμιο CoteD’ Azur στη Νίκαια της Γαλλίας στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συνεδρίου INSIGHT@SCHOOL 2020 , και που στηρίζεται στην συνεργασία μεταξύ σχολείων. Το όλο εγχείρημα έχει ως αφετηρία την αποστολή  INSIGHTMISSIONτης NASAστον πλανήτη Άρημε στόχο την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών μας στην σύγχρονη έρευνα του διαστήματος.

 

Το σχολείο μας παίρνει μέρος με μία δεκαμελή ομάδα και θα συνεργαστεί με ένα σχολείο της Νίκαιας όπου τα παιδιά θα συζητήσουν μεταξύ τους , θα ανταλλάξουν ιδέες και πληροφορίες για την αποστολή και για τον πλανήτη Άρη και μετά θα απαντήσουν από κοινού τις ερωτήσεις του διαγωνισμού.

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα του διαγωνισμού:

https://insight.oca.eu/fr/accueil-insight

Υπεύθυνοι καθηγητές :

κ. Φώτιος Δανάσκος  Γεωλόγος, κ. Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου Φυσικός

 

4. Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός «HACKATHONATHENS 2020- SELMA»

Σχολικό έτος 2019-2020 (ΥΠ.Π.Ε.Θ., 30-09-2019 Αρ. Πρωτ. Φ15/151369/Δ2)

Προτάσεις των μαθητών μέσω της τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής βίας και της ρητορικής του μίσους  HACKINGHATE»

Το SELMA “Hacking Hate” hackathon είναι μια διήμερη διοργάνωση η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος SELMA (Social and Emotional Learning Mutual Awareness)  σε συνεργασία με τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του ΕΚΠΑ  προσκαλεί μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να επικοινωνήσουν και να διαμορφώσουν καινοτόμες (tech) ιδέες για την καταπολέμηση της ρητορικής του μίσους στο διαδίκτυο.

Το σχολείο μας θα πάρει μέρος στο διαγωνισμό με τα παιδία και τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος της Σχολικής Εφημερίδας. Εικοσιεννιά μαθητές και τρεις εκπαιδευτικοί στις 14/02/2020 θα παρουσιάσουμε τη δική μας θέση μέσα από μια παρουσίαση και μια αφίσα για τη ρητορική του μίσους.

Υπεύθυνοι καθηγητές :

κ. Νεκταρία Σκουτέλη Φιλόλογος, κ. Φώτιος Δανάσκος  Γεωλόγος, και κ. Ευαγγελία Μανώλογλου Φιλόλογος

 

5. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ  “ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ DAYLIGHTING RIVERS‟
(SCHOOLS IN ACTION FOR DAYLIGHTING RIVERS)

Το DAYLIGHTING RIVERS είναι ένα Ευρωπαϊκό έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + -Στρατηγικές συμπράξεις για τη σχολική εκπαίδευση και υλοποιείται από μια ομάδα επιστημονικών ιδρυμάτων και σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, καθώς και έναν διεθνή οργανισμό για την επιστημονική εκπαίδευση στα
σχολεία. Το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη και δοκιμή μιας εκπαιδευτικής μεθοδολογίας και εκπαιδευτικών ενοτήτων, με τρεις κύριους στόχους:
• Την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την επιστήμη, την επιστημονική επάρκεια και τη γνώση μέσω της χρήσης μιας αποτελεσματικής προσέγγισης της Μάθησης μέσα από την Έρευνα (Inquiry-Based Learning – IBL) που εφαρμόζεται στο πραγματικό και οικείο  πλαίσιο της διαχείρισης των ποταμών και ρεμάτων στις πόλεις μας
• Την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μέσω της χρήσης τεχνολογιών όπως τα Χωροευαίσθητα Παιχνίδια και τα Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS)
• Την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των τοπικών κοινωνιών σχετικά με θέματα που σχετίζονται με την αστική εξάπλωση, την απώλεια εδαφών και τους καλυμμένους ή διοχετευμένους ποταμούς.

Το έργο “Daylighting Rivers” διοργανώνει τον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για την καλύτερη πρόταση “Daylighting Rivers”, που θα παρουσιαστεί σε μορφή ενός «Χωροευαίσθητου παιχνιδιού Daylighting Rivers» (“Daylighting Rivers Location-Based Game”). Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε τάξεις σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μαθητές 11-19 ετών) και αφορά προκλήσεις που σχετίζονται με τους αστικούς ποταμούς ή ρέματα – με ιδιαίτερη έμφαση (αν και όχι αποκλειστικά) σε εκείνους τους ποταμούς που έχουν καλυφθεί και μπορεί να είναι υποψήφιοι για «αποκάλυψη» (daylighting).

Το σχολείο μας θα πάρει μέρος στο διαγωνισμό με την ομάδα του προγράμματος του ” Αδριάνιου υδραγωγείου” που αποτελείται από μαθητές της α γυμνασίου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

κ. Ευαγγελία Κορρέ Αγγλικής φιλολογίας, κ. Φώτιος Δανάσκος  Γεωλόγος, και κ. Ευαγγελία Μανώλογλου Φιλόλογος

 

  • Share :