ΣΕΙΣΜΟΙ- ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ- ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ
no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.
« ΣΕΙΣΜΟΙ- ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ- ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ»
Το φετινό πρόγραμμα είναι συνέχεια του περσινού περιβαλλοντικού προγράμματος «Ταξιδεύουμε στη Μεσόγειο μελετώντας σεισμούς, ηφαίστεια». Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι, οι μαθητές/τριες, να γνωρίσουν, την Τεκτονική και τη Γεωφυσική που διέπει τους Σεισμούς. Επίσης τα Ηφαίστεια και τη Γεωθερμία, μία καθαρή και ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτά. Στόχος είναι και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριων στην αειφόρο ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Δεν θα μείνουμε όμως μόνο στη Γη μας, θα πάμε και λίγο παραπέρα, μέχρι το διάστημα, αναζητώντας τις απαντήσεις στο ερώτημα αν εμφανίζονται αντίστοιχα γεωλογικά φαινόμενα (σεισμοί-ηφαίστεια) στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Στόχοςείναι η ενημέρωση των μαθητών μας και η ενασχόλησή τους με τη σύγχρονη έρευνα του Διαστήματος, με απώτερο στόχο τη διεύρυνση της ερευνητικής σκέψης των μαθητών μας.
Επίσης μέσα από τη συνεργασία με μαθητές άλλων σχολείων της Ελλάδας και του εξωτερικού , με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-twinning, θα μάθουν για τα παραπάνω φαινόμενα και τις επιπτώσεις τους σε άλλες χώρες, αναπτύσσοντας έτσι το κριτική τους σκέψη και την κοινωνικότητα τους.
Θα συνεργαστούμε με το Αστεροσκοπείο Αθηνών, το ΕΚΠΑ , τον ΟΑΣΠ, το Πανεπιστήμιο CoteD’Azur στη Γαλλία έτσι ώστε να λάβουμε τις σωστές γνώσεις με το κύρος των επιστημόνων , ειδικών στον τομέα.
Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματολογία: Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι και διαχείρισή τους, Περιβάλλον και ιστορία, μυθολογία, λαογραφία, Ενεργειακό ζήτημα, οικολογικό/ενεργειακό αποτύπωμα στο σχολείο και στο σπίτι, εναλλακτικές μορφές ενέργειας
Το παρακολουθούν 34 μαθητές (18 αγόρια και 16 κορίτσια) κυρίως από την β γυμνασίου.
Το πρόγραμμα συντονίζει η κ. Κ. Χρυσανθακοπούλου και συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Φ.Δανάσκος και Θ. Σαντή