ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ AMUN 2019
no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.
Το σχολείο μας για τρίτη συνεχή χρονιά παίρνει μέρος με το λύκειο στην προσομοίωση του Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών στην Αθήνα!
Οχτώ μαθητές – αντιπρόσωποι μαζί με τις δύο υπεύθυνες καθηγήτριες Ε. Κορρέ και Ε. Μανώλογλου εκπροσώπησαν το σχολείο μας στις τριήμερες (15/-17/03/2019 ) διεργασίες του συνεδρίου, εκπροσωπώντας τις χώρες της Πορτογαλία; και του Κουβέιτ.
Οι μαθητές που πήραν μέρος είναι:
απο τη Β΄ Λυκείου:
Αναστασία Δρόσου ,Βασίλης Κατσαϊτης, Ιάσωνας Κατσόγιαννης Κυριάκος Ψύλλος
Απο την Α΄ Λυκείου:
Νίκη Βουμβουράκη και Ειρήνη Κριτή
Και με συμμετοχή και στην ομάδα τύπου με τους μαθητές:
Κωνσταντίνος Τσιαντό και Κωνσταντίνο Χατζηδάκη
Τι είναι;
Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών της Αθήνας (Athens Model United Nations) είναι ένα τριήμερο μαθητικό συνέδριο-προσομοίωση των εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Συγκεκριμένα προσομοιώνονται οι εργασίες επιτροπών της Γενικής Συνέλευσης, του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Τα ΜΗΕ είναι ένας θεσμός ευρέως διαδεδομένος στο εξωτερικό, πρακτικά από την εποχή της ίδρυσης του ΟΗΕ, καθώς τα εκπαιδευτικά αλλά και τα γενικότερα μαθησιακά οφέλη που μπορούν οι νέοι να αποκομίσουν από αυτά είχαν από νωρίς αναγνωριστεί. Στις μέρες μας, αρκετά σχολεία από την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε ΜΗΕ τα οποία διοργανώνονται στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες του εξωτερικού.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Αθηνών φτάνει φέτος στη 23η ετήσια σύνοδό του, αποτελώντας έτσι το μακροβιότερο ΜΗΕ σε ολόκληρη τη χώρα. Στις δεκαεννιά ετήσιες συνόδους του ΜΗΕ Αθηνών, οι οποίες έλαβαν χώρα από το 1998 έως και το 2019, έχει λάβει μέρος πάνω από 3.000 μαθητών από περισσότερα από 90 λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, κυρίως από την Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού. Η πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του πρώτου ΜΗΕ της Αθήνας προήλθε το 1998 από το Κέντρο Πληροφοριών του ΟΗΕ (United Nations Information Center). Ακολούθησαν με επιτυχία πέντε ακόμα σύνοδοι μέχρι το 2002, όταν έπαψε η λειτουργία του Κέντρου. Έκτοτε η διοργάνωση του ΜΗΕ Αθηνών γίνεται εξ ολοκλήρου από μια ομάδα φοιτητών με προηγούμενη συνεργασία με το Κέντρο και με μεγάλη εμπειρία στη διοργάνωση ΜΗΕ και ανάλογων συνεδρίων, υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Το 2010, η οργανωτική ομάδα του ΜΗΕ Αθηνών, που παράλληλα διοργανώνει από το 2002 και το ΜΗΕ Θεσσαλονίκης, προβαίνει στην ίδρυση ενός μη κερδοσκοπικού φορέα με αποκλειστικό αντικείμενο με την διοργάνωση και υποστήριξη των δύο αυτών μαθητικών συνόδων, καθώς και με την γενικότερη προώθηση των ΜΗΕ ως εκπαιδευτικού θεσμού στην Ελλάδα. Πρόκειται για το νεοσύστατο Hellenic Model United Nations Organisation, ο οποίος στελεχώνεται από το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό που τα τελευταία χρόνια διοργανώνει τα ΜΗΕ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Γιατί;
Πρωταρχικός εκπαιδευτικός στόχος του συνεδρίου είναι η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα τα οποία έχουν τεθεί επί τάπητος στα αντίστοιχα όργανα του ΟΗΕ και αφορούν σε ζητήματα πολιτικού, ανθρωπιστικού, πολιτιστικού, αναπτυξιακού καθώς και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Η γνώση που αποκομίζουν οι νέοι μέσα από τη μελέτη και την έρευνα των διεθνών θεμάτων, προβλημάτων και εξελίξεων δύναται να καταστεί χρήσιμη για τη μετέπειτα πορεία τους. Τα παράπλευρα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές περιλαμβάνουν τη βελτίωση των ρητορικών τους ικανοτήτων μέσω της δημόσιας έκφρασης των ιδεών τους αλλά και της τεκμηριωμένης υποστήριξής τους, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της «δημόσιας συζήτησης κατά αντιπαράθεση» και την εξάσκηση και βελτίωση της αγγλικής γλώσσας στον προφορικό αλλά και στο γραπτό λόγο, καθώς σε όλες τις συζητήσεις και τα έγγραφα που καταρτίζονται κατά τη διάρκεια του συνεδρίου γίνεται χρήση της αγγλικής γλώσσας, μιας από τις επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ. Μεγάλη έμφαση δίνεται στο σεβασμό στο συνομιλητή-«αντιπάλο» και στην αναγωγή του διαλόγου σε μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών. Τέλος, οι έφηβοι που συμμετέχουν στο ΜΗΕ έχουν μία μοναδική ευκαιρία να γνωριστούν με συνομήλικούς τους και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα ζητήματα που απασχολούν στις μέρες μας την παγκόσμια σκηνή σε ένα περιβάλλον τελείως διαφορετικό από το σχολικό.