8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου

26
Μαρ
2018

ΓΛΩΣΣΟΠΟΛΙΣ – ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΧΑΜΟΓΕΛΟΥΝ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ

no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.

Τη Δευτέρα 26/3/ 2018 η ομάδα του προγράμματος Αγωγής Υγείας του σχολείου  «Δρω/Αντιδρώ, Αντιστέκομαι» που αποτελείται από 21 μαθητές, και οι υπεύθυνες καθηγήτριες τους κες Ε. Κορρέ, Α. Λιβανοπούλου και Ε. Μανώλολγου, βρέθηκαν στο καταπληκτικό κτήριο της βιβλιοθήκης της βουλης των Ελληνων, πρώην Καπνεργοστάσιο στην οδό Λένορμαν, για να παρακολουθήσουν τα πρόγραμμα της Μπενακείου βιβλιοθήκης : « Λέξεις που χαμογελούν Λέξεις που πληγώνουν» και « Γλωσσόπολις»

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Βιωματικό γλωσσικό εργαστήριο με θέμα τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον

Στο πλαίσιο της πολυμεσικής έκθεσης «Γλωσσόpolis: Περιηγήσεις στη Νέα Ελληνική» και με αφορμή τη θεματική ενότητα 5 («Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει»: Η γλωσσική ορθότητα λειτουργεί το βιωματικό γλωσσικό εργαστήριο με τίτλο «Λέξεις που χαμογελούν, λέξεις που πληγώνουν» και θέμα τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον.

Με δεδομένο ότι μέσω των γλωσσικών μας επιλογών μπορούμε είτε να εκφράσουμε σεβασμό και αποδοχή προς τον άλλο, είτε να τον στιγματίσουμε και να τον «εξορίσουμε» συμβολικά και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού εν γένει απασχολούν έντονα όλους τους συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες σε ζητήματα γλωσσικής βίας εντός του σχολικού περιβάλλοντος, αφυπνίζοντας τη μεταγλωσσική τους ενημερότητα.

Αξιοποιώντας το θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο του κριτικού γραμματισμού και των πολυγραμματισμών, το εργαστήριο θα εμπλέκει τα παιδιά σε μια σειρά από γλωσσικές, κιναισθητικές και δημιουργικές ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες έτσι ώστε να θεματοποιήσουν κρίσιμες όψεις του φαινομένου, όπως ο προσδιορισμός της διαφορετικότητας σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, σχολικής επίδοσης, εθνικής/εθνοτικής προέλευσης κ.ά., οι έμφυλες διακρίσεις, η αναφορά σε άτομα που ανήκουν σε ευαίσθητες πληθυσμιακές ομάδες κ.ο.κ.

Οι μαθητές μας έμαθαν, έπαιξαν, προβληματίστηκαν, εκφράστηκαν και πιστεύουμε ότι φύγανε κερδισμένοι και κατάτι γλωσσικά πλουσιότεροι!

 

  • Share :