8ο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις

15
Φεβ
2018

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»

no comment 8ο Γυμνάσιο Λ.Τ.

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ

Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018 οι μαθητές της Β λυκείου του σχολείου μας ξεναγήθηκαν στους χώρους του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος “Δημόκριτος, μια περιήγηση, στην καρδιά της έρευνας”  .Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Δημόκριτος, μια περιήγηση, στην καρδιά της έρευνας”  έχει δημιουργηθεί από το Γραφείο Εκπαίδευσης του ΕΚΕΦΕ “ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ”.

Επισκέφθηκαν ,πρώτα, τους χώρους του Ινστιτούτου Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής, με ξεναγό τον  Δρ. Μιχάλη Αξιώτη  όπου είδαν τον επιταχυντή Tandem Van der Graaf 5.5MV, έμαθαν για τον τρόπο λειτουργίας του και για τα πειράματα πυρηνικής  φυσικής τα οποία διεξάγονται  στο χώρο.

Κατόπιν ξεναγήθηκαν στο  εργαστήριο του Ινστιτούτου Πυρηνικών & Ραδιολογικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ενέργειας & Ασφάλειας όπου  η Δρ. Παναγιώτα Πέτρου τους έκανε μία αναλυτική περιγραφή των εργασιών του εργαστηρίου , κυρίως για τις μεθόδους  διαγνωστικών  ελέγχων  in vivo και  in vitro με ραδιοϊσότοπα , με αναφορές στη θεωρία της Βιολογίας έτσι ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να καταλάβουν  περισσότερα.

Ύστερα , αφού έγινε ένα μικρό διάλειμμα για φαγητό , πήγαμε στη βιβλιοθήκη όπου η Δρ. Μαρίνα Σαγνού  του Ινστιτούτου Βιοεπιστημών και Εφαρμογών ,μέσω ενός παιχνιδιού του  «Παιχνιδιού  Νευροεπιστημών», τους εξήγησε με επιστημονικούς-βιολογικούς  όρους τι σημαίνει εθισμός.

Τέλος με στυλ «Stand up comedy» ο Δρ. Μιχάλης Αρκάς του Ινστιτούτου Νανοεπιστήμης & Νανοτεχνολογίας  εισήγαγε τους μαθητές μας στον κόσμο της  Νανοτεχνολογίας.

Η ημέρα έκλεισε με ένα παιχνίδι  ερωτήσεων, με στόχο την εμπέδωση όλων όσων είδαν, μεταξύ των δύο ομάδων των μαθητών μας, των μπλε και των πορτοκαλί. Ο αγώνας διεξήχθη  με πάθος και από τις δύο ομάδες και ήταν αμφίρροπος ως την τελευταία στιγμή. Κρίθηκε στην τελευταία ερώτηση. Νίκησαν οι μπλε με σκορ 7-6! Εμψυχωτής του παιχνιδιού ήταν ο μουσειοπαιδαγωγός  κ. Χριστόφορος Φουστέρης.

Πριν αποχωρήσουμε από το χώρο γνωρίσαμε , πάλι με τη βοήθεια του κ.Φουστέρη , το πρώτο ρομπότ που έφερε στην Ελλάδα το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος το οποίο δούλευε ως ξεναγός σε μουσεία, με στόχο την εισαγωγή των μαθητών μας στο χώρο της επιστήμης της ρομποτικής,

Οι μαθητές μας έφυγαν από τις εγκαταστάσεις του χώρου του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος» ευχαριστημένοι και απόλυτα ικανοποιημένοι.

Ήταν μία ξενάγηση άρτια σχεδιασμένη . Συγχαίρουμε τους διοργανωτές του εκπαιδευτικού προγράμματος και ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί και την επόμενη χρονιά. Ευχαριστούμε εγκαρδίως τους Διδάκτορες οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα .

Αν θέλετε να δείτε περισσότερα για το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος» μπείτε στο site: http://www.demokritos.gr/

Σύντομο Ιστορικό του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε «Δημόκριτος»

Η λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» -ΕΚΕΦΕ «Δ» – ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘50 ως ανεξάρτητη δημόσια υπηρεσία με την επωνυμία Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Το 1985 πήρε τη σημερινή του επωνυμία και έγινε αυτοδιοικούμενο ΝΠΔΔ, υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. Το ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» βρίσκεται στην Αγία Παρασκευή Αττικής, σε μια έκταση 600.000 τ.μ με κτηριακή επιφάνεια 40,000 τ.μ.

Ο αρχικός στόχος του νεοσυσταθέντος Κέντρου ήταν η προώθηση της πυρηνικής έρευνας και τεχνολογίας για ειρηνικούς σκοπούς. Στο πλαίσιο αυτό, δόθηκε η ευκαιρία για επαναπατρισμό πολλών Ελλήνων επιστημόνων, που συνέβαλαν και συμβάλλουν στην ανάπτυξη των υποδομών και την οργάνωση της επιστημονικής έρευνας και να τεθούν οι βάσεις για τις μεταπτυχιακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Κέντρου.

Σήμερα το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» αποτελεί σημείο αναφοράς, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο. Η πολυκλαδικότητα των επιστημονικών περιοχών που θεραπεύονται στον ίδιο χώρο – φυσική, χημεία, μικροηλεκτρονική, βιολογία, πληροφορική, τηλεπικοινωνίες, πυρηνική τεχνολογία, ενέργεια, ραδιοφάρμακα- είναι μοναδική και οδηγεί σε επιστημονική αριστεία. Σημείο αναφοράς αποτελoύν επίσης τα επιστημονικά-τεχνολογικά επιτεύγματα και η ποιότητα της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης που παρέχεται.

  • Share :