8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου

Σχέδιο Πολιτικής προστασίας

Σχέδιο πολιτικής προστασίας

 

8ο Γυμνάσιο και 6ο Λύκειο Χαλανδρίου                                                                                  Σχολικό έτος 2023-2024

ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Α. Καταγραφή Στατικής Εικόνας Κτιρίου και περιγραφή της γύρω περιοχής.

Το κτίριο κατασκευάστηκε το 2006-2009 και δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αποτελείται από ισόγειο, έναν όροφο και τρεις λυόμενες αίθουσες στον αύλειο χώρο. Διαθέτει υπόγειο, μία αίθουσα εκδηλώσεων, αυλή και γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ.

Στο κτίριο συστεγάζονται το 8ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, το οποίο χρησιμοποιεί τις αίθουσες του ισογείου, τις δύο καινούργιες λυόμενες αίθουσες  καθώς και το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, το εργαστήριο Τεχνολογίας και το εργαστήριο Πληροφορικής που βρίσκονται στον όροφο, και το 6ο Λύκειο Χαλανδρίου το οποίο χρησιμοποιεί τις αίθουσες του ορόφου, την παλιά λυόμενη αίθουσα, τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής (βλέπε σκαρίφημα παρακάτω).

Η αίθουσα εκδηλώσεων, η αυλή και τα γήπεδα μπάσκετ χρησιμοποιούνται και από τα δύο σχολεία.

Σε όλους τους ορόφους υπάρχουν πυροσβεστήρες όπως φαίνεται στο σκαρίφημα του κτιρίου.

Πλησίον του σχολείου υπάρχουν νεοαναγερθείσες κατοικίες.

 

Β. Γενικές οδηγίες προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού

α. Σεισμός κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας

  1. 1. Υπάρχουν κατόψεις του ισογείου και του πρώτου ορόφου αναρτημένες στα γραφεία των διευθυντών και των καθηγητών των δύο σχολείων. Υπάρχει επίσης σκαρίφημα, σε κάθε αίθουσα και στους διαδρόμους, στο οποίο φαίνεται ο τρόπος αποχώρησης των μαθητών και ο χώρος συγκέντρωσης κάθε τμήματος. Φυλλάδιο με οδηγίες για την προστασία από το σεισμό υπάρχει και αυτό σε κάθε αίθουσα. Περισσότερες οδηγίες υπάρχουν και στον πίνακα ανακοινώσεων Πολιτικής Προστασίας στο διάδρομο του ισογείου.
  2. 2. Στο βιβλίο ύλης του κάθε τμήματος, υπάρχει κατάσταση με τα στοιχεία των μαθητών, η οποία θα χρησιμοποιηθεί από τους καθηγητές μετά τη συγκέντρωση τους στο χώρο καταφυγής, για να διαπιστωθεί η παρουσία όλων των μαθητών, και φωτοτυπία με την κάτοψη του χώρου καταφυγής με τα σημεία συγκέντρωσης κάθε τμήματος.
  3. 3. Την ώρα του σεισμού ο διδάσκων ελέγχει εάν οι μαθητές βρίσκονται γονατιστοί κάτω από τα θρανία κρατώντας το πόδι του θρανίου ή γονατιστοί δίπλα στα θρανία, σκεπάζοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια, και γονατίζει και ο ίδιος κάτω από ή δίπλα στην έδρα και σκεπάζει το κεφάλι και τον αυχένα του με τα χέρια του. Ο τρόπος με τον οποίο μπαίνουμε κάτω από το θρανίο, την έδρα , το γραφείο, τον πάγκο εργαστηρίου  ή ένα σταθερό τραπέζι φροντίζουμε να είναι τέτοιος  ώστε να καλυπτόμαστε ως επί το πλείστον και να μπορούμε να βγούμε από αυτό εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια.

Με το σήμα έναρξης του σεισμού (τρία συνεχόμενα χτυπήματα του κουδουνιού) μπαίνουν όλοι οι μαθητές κάτω από τα θρανία και κρατιούνται από το πόδι του θρανίου ή αν δεν χωράνε γονατίζουν  στο πλάι του θρανίου και σκεπάζουν κεφάλι και αυχένα με τα χέρια τους. Το ίδιο κάνουν και οι διδάσκοντες. Αν υπάρχουν μαθητές στα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και αυτοί με την έναρξη του σεισμού μπαίνουν κάτω από τους πάγκους , όσο χωράνε ( για το Ε.Φ.Ε.) για να καλυφθεί το κεφάλι και ο αυχένας τους, όπως ακριβώς θα έκαναν και στην τάξη κάτω από το θρανίο.

Κρατάμε μάτια και στόμα κλειστά για να προστατευτούμε από τυχόν θραύσματα που μπορούν να μπουν στα μάτια ή στο στόμα μας και είμαστε μαζεμένοι όσο γίνεται για να προστατέψουμε τα ζωτικά μας όργανα. Επίσης , όταν βρισκόμαστε κάτω από το θρανίο, έδρα κλπ καλύπτουμε με το χέρι μας το κεφάλι μας για να αποφύγουμε να χτυπήσουμε το κεφάλι μας στο θρανίο μπαίνοντας βγαίνοντας ή κατά τη διάρκεια του σεισμού, γιατί αυτό θα κινείται.

Τα παιδιά ΑμΕΑ (σπασμένο πόδι , ΄Ασπεργκερ , κ.λ.π. ) τα οποία δεν μπορούν να κινηθούν εύκολα, κατά τη διάρκεια του σεισμού παραμένουν στη θέση τους , καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους και σκύβουν όσο μπορούν προς τα γόνατά τους για να προστατέψουν τα ζωτικά τους όργανα. Όταν τελειώσει η δόνηση παραμένουν στη θέση τους μέχρι να αδειάσει η αίθουσα και βγαίνουν τελευταία με τη συνοδεία του καθηγητή της τάξης ή της ομάδας υποστήριξης ΑμΕΑ.

Όσοι καθηγητές δεν βρίσκονται μέσα στην αίθουσα αλλά στο γραφείο καθηγητών μπαίνουν κάτω από την έδρα τους και κρατούνται  από το  πόδι.

Αν βρίσκονται  στους διαδρόμους , στην αυλή, στο κυλικείο γονατίζουν κοντά σε μία γωνία ή στο κέντρο του χώρου που βρίσκονται μακριά από επικινδυνότητες   (π.χ. τζάμια , βιβλιοθήκες, μπασκέτες κ.λ.π.) σκεπάζοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια.

 

 

Αν βρίσκονται στη σκάλα δεν γονατίζουν αλλά κάθονται στο σκαλοπάτι διπλωμένοι, σκεπάζουν το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους και περιμένουν μέχρι να τελειώσει η δόνηση.

  1. 4. Όταν λήξει ο σεισμός αρχίζει η εκκένωση του κτιρίου, σύμφωνα με την αρχή της εγγύτητας (εκκενώνεται πρώτα η αίθουσα που βρίσκεται πλησιέστερα στο κάθε κλιμακοστάσιο ή/και έξοδο και στη συνέχεια οι υπόλοιπες με αντίστοιχη διαδικασία) .

Ο διδάσκων παροτρύνει τους μαθητές να ακολουθήσουν την προσχεδιασμένη πορεία, προκειμένου να κατέβουν στο χώρο καταφυγής, χωρίς να τρέχουν, χωρίς να φωνάζουν, γρήγορα και με τάξη ενώ εκείνος παίρνει μαζί του οπωσδήποτε το βιβλίο ύλης και το απουσιολόγιο. Ο διδάσκων βγαίνει τελευταίος από την αίθουσα.

 

  1. 5. Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση σταματά αμέσως η διαδικασία εκκένωσης, οι μαθητές, οι καθηγητές και το προσωπικό προφυλάσσονται κατάλληλα στη θέση που βρίσκονται (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα πάντοτε με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας και του σεισμού αυτού συνεχίζουν κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου από το σημείο που βρίσκονται.

 

β. Σεισμός κατά τη διάρκεια του διαλείμματος

Σε περίπτωση σεισμού κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, οι μαθητές, οι καθηγητές και το λοιπό προσωπικό προφυλάσσονται κατάλληλα στη θέση που βρίσκονται (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), μακριά από επικινδυνότητες ( τζάμια, μπασκέτες, προβολείς, τοίχους ), σύμφωνα πάντοτε με την οδηγία:

«Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι»

  • Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στον αύλειο χώρο παραμένουν εκεί και απομακρύνονται από τις προσόψεις του κτιρίου και άλλες επικινδυνότητες.
  • Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί στους ορόφους και οι τυχόν υπάρχοντες μαθητές εφαρμόζουν τις σχετικές οδηγίες αυτοπροστασίας ανάλογα με τον χώρο που βρίσκονται.
  • Μόλις ακουστεί ο προαναφερόμενος συνθηματικός ήχος λήξης της άσκησης, οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί απομακρύνουν τους τυχών υπάρχοντες μαθητές από τις αίθουσες και τις σκάλες και εκκενώνουν το κτίριο σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου και παίρνουν μαζί τους τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης.
  • Προσεισμικά οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μεριμνούν καθημερινά για την υποχρεωτική εκκένωση των αιθουσών, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ώστε να μην υπάρχουν μαθητές στις αίθουσες.
  • Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί κάθε ορόφου θα πρέπει μετά τη λήξη του σεισμού και πριν εκκενώσουν το κτίριο να ελέγξουν τις αίθουσες και τους άλλους χώρους του ορόφου για να επιβεβαιώσουν ότι έχουν εκκενωθεί.
  • Ο εφημερεύων του ισογείου απομακρύνει τους μαθητές από το κυλικείο και τις τουαλέτες ενώ οι υπόλοιποι καθηγητές θα πάρουν από τις αίθουσες τα βιβλία ύλης και τα απουσιολόγια από τις τάξεις του ισογείου.
  • Οι εφημερεύοντες καθηγητές στο προαύλιο φροντίζουν για τη συγκέντρωση των μαθητών στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης και ελέγχουν τους χώρους πίσω από το κτίριο και τις λυόμενες αίθουσες για ξεχασμένους μαθητές.
  • Οι υπόλοιποι καθηγητές διαμοιράζονται στους ορόφους και την αυλή και βοηθούν τους εφημερεύοντες στον έλεγχο του κτιρίου και στη συγκέντρωση των μαθητών.

 

 

γ. Σεισμός κατά τη διάρκεια σχολικής εορτής ή άλλης εκδήλωσης

Σε περίπτωση σεισμού κατά τη διάρκεια σχολικής εορτής μένουν όλοι στις θέσεις τους, χαμηλώνουν το κεφάλι προς τα γόνατά τους και σκεπάζουν το κεφάλι τους και τον αυχένα τους με τα χέρια τους. Μόλις σταματήσει η σεισμική δόνηση εκκενώνουν το χώρο με τάξη, ηρεμία  και ψυχραιμία και κατευθύνονται όλοι προς τους χώρους καταφυγής σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου.

Όσοι είναι όρθιοι γονατίζουν εκεί που βρίσκονται, διπλώνονται και σκεπάζουν κεφάλι και αυχένα με τα χέρια τους και παραμένουν έτσι μέχρι να σταματήσει η δόνηση. Ύστερα σηκώνονται προσεκτικά και κατευθύνονται προς την πλησιέστερη έξοδο.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί προσεισμικά στην τοποθέτηση των θρανίων στην τάξη ώστε να μην βρίσκονται μπροστά στην πόρτα της αίθουσας και εμποδίζουν την γρήγορη έξοδο των μαθητών. Επίσης οι τσάντες των μαθητών να είναι σε τέτοιο σημείο ώστε να μην εμποδίζουν τους μαθητές να βγουν από τα θρανία  εύκολα ή να κινδυνεύουν να  σκοντάψουν. Στην αίθουσα εκδηλώσεων δεν πρέπει να τοποθετούνται καρέκλες ή άλλα αντικείμενα μπροστά από τις εξόδους.

 

Γ. Σχέδιο εκκένωσης κτιρίου

Παρακάτω παρατίθεται το σχέδιο εκκένωσης του σχολικού κτιρίου σε περίπτωση σεισμικής δόνησης :

α) Ισόγειο

  • Οι μαθητές των τμημάτων του ισογείου θα εξέλθουν από την κεντρική έξοδο Α (δίπλα στο κυλικείο) στον αύλειο χώρο και θα κατευθυνθούν προς τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης. Η σειρά εξόδου είναι αίθουσα βιβλιοθήκης(β3), 1(γ3), 2(γ2), 6(α3), 3(γ1) με τη σειρά που αναφέρονται.
  • Οι μαθητές των αιθουσών 4(α1) και 5(α2) βγαίνουν από την έξοδο Γ (δίπλα στις τουαλέτες) με τη σειρά που αναφέρονται.
  • Ο καθηγητής κάθε τμήματος, μόλις βγει και ο τελευταίος μαθητής του τμήματος του, ενημερώνει τον καθηγητή του επόμενου τμήματος για να εξέλθουν οι μαθητές.
  • Οι μαθητές των τμημάτων που κάνουν μάθημα στους οικίσκους βγαίνουν κατευθείαν και κατευθύνονται στο σημείο συγκέντρωσης του τμήματός τους στο χώρο καταφυγής του σχολείου.
  • Εάν υπάρχουν μαθητές ενός τμήματος στην αίθουσα εκδηλώσεων θα εξέλθουν στην αυλή από την μπλε σιδερένια πόρτα, προς την οδό Αγ. Φωτεινής, που βγαίνει κατευθείαν στο προαύλιο και θα κατευθυνθούν προς τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης.
  • Ένας καθηγητής από αυτούς που έχουν κενό την ώρα του σεισμού ελέγχει όλες τις αίθουσες, ακόμα και τις τουαλέτες, μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής.
  • Αν δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος καθηγητής τότε ο καθηγητής της αίθουσας  3  και ο καθηγητής της αίθουσας  5  βγαίνοντας ελέγχουν  όλες τις αίθουσες του ισογείου και τις τουαλέτες, ο καθένας τη δική του μεριά, μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής.

 β) Όροφος

  • Οι μαθητές των αιθουσών 15(Α1), 8(Α3), του εργαστηρίου πληροφορικής, 9(Β1), 10(Β2), 10α(Α2) του πρώτου ορόφου, με τη σειρά που αναφέρονται, θα κατέβουν από το δεξί μέρος της σκάλας Α (προς την οδό 28ης Οκτωβρίου) και την έξοδο Β, και, περπατώντας γύρω από τα μηχανήματα του κλιματισμού και την αίθουσα εκδηλώσεων, θα συγκεντρωθούν στην αυλή στον προκαθορισμένο τόπο συγκέντρωσης κάθε τάξης.
  • Οι μαθητές των αιθουσών 13(Γ2), 12(Γ1), εργαστηρίου Φυσικών επιστημών, αίθουσας Τεχνολογίας, αίθουσας  14(Γ3)  και αίθουσας 11(Β3)  από το δεξί μέρος της σκάλας Β (δίπλα στις τουαλέτες) και από την έξοδο Γ, με τη σειρά που αναφέρονται, στον αύλειο χώρο και θα κατευθυνθούν προς τον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης.
  • Οι καθηγητές των τμημάτων που βγαίνουν πρώτα, δηλαδή αίθουσα 15(Α1), αίθουσα 1(γ3), αίθουσα 13(Γ2) βγαίνουν πριν από τα παιδιά και τα παιδιά στήνονται πίσω τους ένα-ένα και τον ακολουθούν στο χώρο καταφυγής και μετά οι υπόλοιποι ακολουθούν όπως προαναφέρθηκε, βγαίνουν δηλαδή τελευταίοι από την αίθουσα.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Για το κατέβασμα της σκάλας , το οποίο είναι και το πιο επικίνδυνο, ο καθηγητής της αίθουσας 15(Α1) παίρνει το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης και βγαίνει πρώτος από την αίθουσα και ακολουθούν πίσω του οι μαθητές. Πηγαίνει στην αρχή της σκάλας στη δεξιά μεριά, σταματάει και περιμένει μέχρι οι μαθητές να στηθούν πίσω του, ο ένας πίσω από τον άλλον. Μετά αρχίζει να κατεβαίνει με κανονικό ρυθμό και τον ακολουθούν οι μαθητές φροντίζοντας όλοι να υπάρχει πάντα ένα σκαλοπάτι κενό μεταξύ του προηγούμενου και του επόμενου μαθητή. Με αυτόν το ρυθμό βγαίνουν όλοι έξω από το κτίριο και ακολουθώντας τον καθηγητή κατευθύνονται στον προκαθορισμένο χώρο καταφυγής. Το ίδιο ακριβώς θα κάνει και ο καθηγητής της αίθουσας 13(Γ2) από τη δική του πλευρά.
  • Η κάθοδος πρέπει να γίνει με ψυχραιμία και τάξη και όχι με μεγάλη ταχύτητα.
  • Η αριστερή πλευρά της σκάλας, η εσωτερική δηλαδή, πρέπει να παραμένει άδεια – ελεύθερη για να μπορούν να ανέβουν οι διασώστες ή ο καθηγητής που πρέπει να βοηθήσει κάποιο ΑμΕΑ.

Οι καθηγητές των υπόλοιπων αιθουσών στέκονται στην πόρτα της αίθουσας τους με το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης στα χέρια και παρακολουθούν την έξοδο των μαθητών της προηγούμενης αίθουσας. Μόλις βγει και ο τελευταίος μαθητής και πάρει τη θέση του πίσω από τους άλλους ο καθηγητής της επόμενης αίθουσας επιτρέπει στους δικούς του μαθητές να βγουν από την αίθουσα και να στηθούν και αυτοί, ο ένας πίσω από τον άλλο, πίσω από τον τελευταίο μαθητή της προηγούμενης αίθουσας και ακολουθούν τους υπόλοιπους ήρεμα, ήσυχα και χωρίς φωνές και συζητήσεις, με γοργό βήμα, χωρίς να τρέχουν και με συνείδηση, μέχρι το χώρο καταφυγής όπου και κατευθύνονται  στο χώρο συγκέντρωσης κάθε τάξης. Οι καθηγητές φεύγουν τελευταίοι από την αίθουσα με τα βιβλία ύλης και απουσιολόγια και αφήνουν την πόρτα ανοιχτή.

  • Δύο καθηγητές από αυτούς που έχουν κενό την ώρα του σεισμού ελέγχουν όλες τις αίθουσες μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής.
  • Αν δεν υπάρχει άλλος διαθέσιμος καθηγητής τότε ο καθηγητής της αίθουσας  10α2)   και ο καθηγητής της αίθουσας  11(Β3)  βγαίνοντας ελέγχουν, όλες τις αίθουσες του πρώτου ορόφου, ο καθένας τη δική του μεριά, μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής.

Όταν βγουν όλοι έξω δεν ξαναμπαίνει κανένας και για κανένα λόγο μέσα στο κτίριο.

γ) αυλή

  • Τα τμήματα τα οποία έχουν γυμναστική την ώρα του σεισμού ακολουθούν τις οδηγίες για προστασία από το σεισμό σε εξωτερικό χώρο.

Δηλαδή γονατίζουν εκεί που βρίσκονται καλύπτοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους και όταν τελειώσει η σεισμική δόνηση κατευθύνονται προς το χώρο συγκέντρωσης του τμήματός τους.

  • Οι μαθητές συγκεντρώνονται, ανά τμήμα σε συγκεκριμένο σημείο, στον χώρο καταφυγής και φτιάχνουν σειρές κατά τμήματα και κατά αλφαβητική σειρά αφήνοντας κενό εκεί που λείπει μαθητής/τρια, έτσι ώστε να διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό τους να ολοκληρώσει την καταμέτρησή τους με τη βοήθεια του καταλόγου στο βιβλίο ύλης, και να μπορεί να βρει ποιος λείπει το συντομότερο δυνατόν. Αν λείπει κάποιος μαθητής ή καθηγητής ενημερώνεται ο Διευθυντής ο οποίος επικοινωνεί με την πυροσβεστική υπηρεσία η οποία θα αναζητήσει και θα απεγκλωβίσει όσους λείπουν.
  • Οι μαθητές ακολουθούν με σοβαρότητα τις οδηγίες που τους δίνονται από τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου και κατά τη διάρκεια παραμονής τους στους χώρους καταφυγής και περιμένουν υπομονετικά μέχρι να τους δοθούν νέες οδηγίες.
  • Οι καθηγητές του Γυμνασίου που έχουν κενό πηγαίνουν από ένας στις εξόδους Α, Β, Γ τις ανοίγουν διάπλατα και επιβλέπουν και καθοδηγούν  την έξοδο των μαθητών και άλλος ένας ελέγχει το ισόγειο και τις τουαλέτες μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής. Επίσης οι καθηγητές του Λυκείου που έχουν κενό ελέγχουν τον όροφο μήπως έχει ξεμείνει κάποιος μαθητής. Τέλος  ένας καθηγητής από αυτούς που έχουν κενό ελέγχει το χώρο του υπογείου μήπως έχει κρυφτεί κάποιος μαθητής. Οι υπόλοιποι καθηγητές που έχουν κενό αυτή την ώρα βοηθούν στην γρήγορη, αλλά με τάξη και πειθαρχία, εκκένωση του χώρου. Αν υπάρχουν μαθητές ΑμΕΑ τότε κάποιοι καθηγητές από αυτούς που έχουν κενό την ώρα του σεισμού θα πάνε, ένας σε κάθε μαθητή ΑμΕΑ για να τον βοηθήσει στην έξοδό του από το κτίριο. Όταν βγει και ο τελευταίος μαθητής τότε ακολουθούν και αυτοί, αφού επιληφθούν πρώτα τα θέματα που τους επιβάλλονται από την ομάδα πολιτικής προστασίας στην οποία ανήκουν.

δ) αίθουσα εκδηλώσεων

Οι μαθητές που κάθονται δεξιά προς τα παράθυρα (πράσινη περιοχή στο σκαρίφημα) βγαίνουν από την μπλε σιδερένια πόρτα προς την οδό Αγ. Φωτεινής και κατευθύνονται στους αντίστοιχους χώρους καταφυγής.

Οι μαθητές που κάθονται στις πίσω σειρές (κίτρινη περιοχή) βγαίνουν από τις πίσω γυάλινες πόρτες προς το προαύλιο και οι μαθητές που κάθονται στην αριστερή πλευρά (μπλε περιοχή) βγαίνουν από την πόρτα εισόδου του χώρου πολλαπλών χρήσεων και από την έξοδο Α στο προαύλιο και κατευθύνονται στους αντίστοιχους χώρους συγκέντρωσης σύμφωνα με το σχέδιο εκκένωσης του σχολείου.

Όσοι είναι πάνω στη σκηνή βγαίνουν από την μπλε σιδερένια πόρτα προς την οδό Αγίας Φωτεινής κατευθείαν στο προαύλιο και κατευθύνονται στους αντίστοιχους χώρους συγκέντρωσης του τμήματός τους. Αν βρίσκονται μαθητές στα καμαρίνια την ώρα του σεισμού αυτοί βγαίνουν από τις πόρτες των καμαρινιών κατευθείαν στο προαύλιο και περπατώντας γύρω από τα μηχανήματα του κλιματισμού και την αίθουσα εκδηλώσεων κατευθύνονται προς το χώρο συγκέντρωσης του τμήματός τους.

Γενικά, να θυμάστε ότι, βγαίνετε από την έξοδο που είναι πιο κοντά σε εσάς.

Η εκκένωση του κτιρίου γίνεται ταυτόχρονα για ισόγειο και όροφο από ξεχωριστές εξόδους. Η προτεραιότητα στη διαφυγή ανά όροφο πρέπει να είναι σύμφωνη με την αρχή της εγγύτητας χώρου και κλιμακοστασίου (εκκενώνεται πρώτα η αίθουσα που βρίσκεται πλησιέστερα στο κάθε κλιμακοστάσιο ή έξοδο και στη συνέχεια οι υπόλοιπες με αντίστοιχη διαδικασία).

Οι χώροι συγκέντρωσης είναι:

ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Οι μαθητές της Α Γυμνασίου θα συγκεντρωθούν δεξιά (όπως κοιτάζουμε από τα σκαλιά) από τη σέντρα του γηπέδου μπάσκετ με τη σειρά α1, α2, α3, ξεκινώντας από τη γραμμή του τρίποντου.

Οι μαθητές της Β Γυμνασίου θα συγκεντρωθούν στο γήπεδο βόλεϋ δεξιά (όπως το κοιτάζουμε) κοντά στο φιλέ και μακριά από τον τοίχο.

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου θα συγκεντρωθούν στο γήπεδο βόλεϊ αριστερά (όπως το κοιτάζουμε).

ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Οι μαθητές της Α τάξης Λυκείου θα συγκεντρωθούν στο γήπεδο μπάσκετ στη σέντρα του γηπέδου μπάσκετ.

Οι μαθητές της Β τάξης Λυκείου θα συγκεντρωθούν στο γήπεδο μπάσκετ δεξιά της Α λυκείου.

Οι μαθητές της Γ τάξης Λυκείου θα συγκεντρωθούν στο γήπεδο μπάσκετ δεξιά της Β λυκείου, μακριά από τον τοίχο .

Προσοχή: Οι μαθητές δεν θα καθυστερήσουν για να μαζέψουν τα βιβλία και τα πράγματά τους και να πάρουν μαζί τους τις τσάντες τους κατά την εκκένωση του κτιρίου, παρά μόνο τα κατάλληλα για την εποχή ρούχα κ.λπ.

ΧΩΡΟΙ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

Στις κερκίδες των γηπέδων είναι οι χώροι πρώτων βοηθειών Α και Β. Στο χώρο πρώτων βοηθειών Α θα γίνεται φροντίδα και ψυχολογική στήριξη των μαθητών του Γυμνασίου που έχουν τραυματιστεί ή που έχουν υποστεί σοκ. Στο χώρο πρώτων βοηθειών Β θα γίνεται φροντίδα και ψυχολογική στήριξη των μαθητών του Λυκείου που έχουν τραυματιστεί ή που έχουν υποστεί σοκ.

  • Οι υπεύθυνοι ελέγχου δικτύων διακόπτουν την παροχή ρεύματος κλείνοντας τον γενικό διακόπτη.

Οι μαθητές παραμένουν στο χώρο καταφυγής έως ότου υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Προϊσταμένη Αρχή για τις περαιτέρω ενέργειες.

Στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο Σχολικό Σχέδιο χώρους συγκέντρωσης-καταφυγής , εκτός αν οι γονείς των μαθητών του Λυκείου, με ενυπόγραφη έγγραφη δήλωσή τους, έχουν επιλέξει διαφορετικό τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους από το σχολείο.  Οι μαθητές του Γυμνασίου παραλαμβάνονται από τους γονείς τους από την έξοδο προς την οδό Φιλίππου και οι μαθητές του Λυκείου παραλαμβάνονται από την γκαραζόπορτα στην οδό Αγίας Φωτεινής.

Οι διδάσκοντες, σε κάθε τμήμα την ώρα του σεισμού, καταγράφουν όσους μαθητές παραλαμβάνουν συγγενικά τους πρόσωπα και φροντίζουν για την αποχώρηση των μαθητών που δεν έχουν εμφανιστεί οι γονείς τους σε συνεργασία με τους υπευθύνους επικοινωνίας με τους γονείς.

Μνημόνιο ενεργειών επισκεπτών

Οι επισκέπτες στη σχολική μονάδα σε περίπτωση σεισμού ακολουθούν και αυτοί τις οδηγίες του μνημονίου ενεργειών του σχολείου που ακολουθούν οι μαθητές. Ειδικότερα:

Κατά τη διάρκεια του σεισμού:

  • Διατηρείστε την ψυχραιμία σας.
  • Καλυφθείτε κάτω από κάποιο ανθεκτικό έπιπλο (τραπέζι, θρανίο, γραφείο) γονατίστε και κρατείστε με τα χέρια σας το πόδι του.
  • Αν δεν υπάρχει ανθεκτικό έπιπλο γονατίστε στο μέσον του δωματίου μειώνοντας όσο μπορείτε το ύψος σας και καλύψτε με τα χέρια σας το κεφάλι σας και τον αυχένα σας. Απομακρυνθείτε από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (πόρτες, παράθυρα).
  • Μην προσπαθήστε να βγείτε έξω.

Μετά τη λήξη του σεισμού:

  • Ελέγχετε γύρω σας, σηκώνεστε και κατευθύνεστε στην αυλή του σχολείου από την πλησιέστερη σε εσάς έξοδο.
  • Αν έχουν αρχίσει να βγαίνουν μαθητές από την συγκεκριμένη έξοδο περιμένετε στην άκρη, ώστε να μην εμποδίζετε την έξοδο των μαθητών από το κτίριο, μέχρι να βγει και ο τελευταίος μαθητής και μετά βγαίνετε και εσείς.
  • Συγκεντρώνεστε στο χώρο μπροστά από τις βρύσες ανάμεσα στις δύο ελιές .
  • Κύριο μέλημα σας είναι να μην εμποδίζετε τη διαφυγή των μαθητών από το κτίριο προς τους  χώρους καταφυγής.
  • Παραμένετε σε αυτό το χώρο και ακολουθείτε τις οδηγίες των υπευθύνων.

Δ. Ορισμός υπευθύνων και κατανομή εργασιών

  1. Γενικός υπεύθυνος του σχεδίου και υπεύθυνος Επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς:

Γάλλος Ν. (Διευθυντής Γυμνασίου)

Τσούνης Γ. (Διευθυντής Λυκείου)

 

Αναπληρωτής υπεύθυνος:

Μανώλογλου Ε. (Γυμνάσιο)

Μπαλαδήμα Α. (Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι πρώτων βοηθειών και φροντίδας μαθητών:

Παμπούκη Ε., Δανάσκος Φ.,  Κορναράκη Α., Θεοδώρου Χ. ( Γυμνάσιο)

Αρδαβάνη Μ., Χουντή Ε., Νικολαράκου-Μαυρομιχάλη Χ. ( Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι φαρμακείου:

Παμπούκη Ε., Θεοδώρου Χ.  (Γυμνάσιο)

Αρδαβάνη Μ., Χουντή Ε. ( Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι πυρόσβεσης:

Γάλλος Ν., Σερέφογλου Φ., Παπαπάνος Κ., Χρυσανθακοπούλου Κ. (Γυμνάσιο)

Τσούνης Γ., Πιτσινός Ε. ( Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι ελέγχου δικτύων παροχών ηλεκτρικού ρεύματος και νερού και αποκατάστασης βλαβών:

Γάλλος Ν., Δανάσκος Φ., Σερέφογλου Φ. ( Γυμνάσιο)

Τσούνης Γ., Πιτσινός Ε. ( Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι για την απαγόρευση προσέγγισης των αιθουσών και των επικίνδυνων σημείων του σχολείου:

Αγγελοπούλου Χ., Νικολάκη Κ., Σκουτέλη Ν., Αυγερινού Ε., Χαντζή Φ., Ζαρούλη Μ. (Γυμνάσιο)

Οικονομοπούλου Ε., Σαντή Θ., π.Αθανασάκης Σ., Χρόνη, Χουντή Ε. Παρθένη Π., Κωστίνου Ε. (Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνος φύλαξης αρχείου του σχολείου:

Κορναράκη Α., Λιβανοπούλου Α. ( Γυμνάσιο)

Μπαλαδήμα Α., Παρθένη Π. ( Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι φροντίδας ΑΜΕΑ:

Δανάσκος Φ. Μανώλογλου Ε., Νικάκη Α., Εξηνταβελόνη Μ.  (Γυμνάσιο)

Τσούνης Γ., Παπαλά Ι., Γρίβα Β. (Λύκειο)

 

  1. Ομάδα αναζήτησης ατόμων που δεν έχουν παρουσιαστεί στο χώρο καταφυγής

Κορρέ Ε., Αυγερινού Ε. (Γυμνάσιο)

Γιαννίτσαρη Α., Γρίβα Β. (Λύκειο)

 

  1. Υπεύθυνοι τηλεφωνικού καταλόγου έκτακτης ανάγκης και επικοινωνίας με τους γονείς:

Κορρέ Ε. (Γυμνάσιο)

Καραγγέλου Α. (Λύκειο)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διδακτικά καθήκοντα την ώρα της έκτακτης ανάγκης έχουν ως προτεραιότητα την προστασία τη δική τους και των μαθητών τους την ώρα του σεισμικού συμβάντος και την, στη συνέχεια, ασφαλή εκκένωση του κτιρίου μετά το τέλος του σεισμού και τη συγκέντρωση των μαθητών στο χώρο καταφυγής με τη διαδικασία που ορίζεται στο Σχολικό Σχέδιο.
  • Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους θα γίνουν ασκήσεις εκκένωσης του κτιρίου βάσει του παραπάνω σχεδίου με διάφορα σενάρια σεισμών.
  • Το σήμα για την άσκηση του σεισμού είναι 3 χτυπήματα του κουδουνιού και η λήξη ένα.
  • Σε περίπτωση πραγματικού σεισμού θα αρχίσει η εκκένωση του κτιρίου μετά από ένα παρατεταμένο χτύπημα του κουδουνιού.

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ : ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

6ου ΛΥΚΕΙΟΥ : ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΡΗ ΑΓΛΑΪΑ

Για περισσότερες πληροφορίες γενικά για την προστασία σας από τις φυσικές καταστροφές επισκεφθείτε την παρακάτω ιστοσελίδα.

http://civilprotection.gr/sites/default/gscp_uploads/teliko_gia_istoselida_9.9mb.pdf

Πιο λεπτομερείς οδηγίες :ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ 8 γυμν.2023-24